<<<<< Bezoek eens onze Facebook en Twitter pagina!

Auteur Topic: Gezond eten topic #3  (gelezen 459544 keer)

Offline tjaplich

• Kiwi
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezond eten topic #3
« Reactie #2550 Gepost op: 14 november 2012, 19:47:31 »
Jurkje: ik heb dat heel vaak met periodes dat ik iets superlekker vind. Dan eet ik daar superveel van. Maar ik geloof niet dat dat zo goed is, ik bedoel weinig afwisseling heb je dan : ')

Je hebt weinig op hoor, komt doordat je die tussendoortjes telkens gemist hebt. Mag je in ieder geval vanavond nog wel een lekker tussendoortje nemen.
Snap alleen niet helemaal waar je die slagroom nou bij gegeten hebt. In de soep? Op de tomaatjes? : ')

Offline Jurkje

• Watermeloen
  • Jurkje
« Reactie #2551 Gepost op: 14 november 2012, 20:03:26 »
Ik heb inderdaad niet heel veel gegeten vandaag, maar na mijn lunch en avondeten zat ik wel echt vol. Dat scheelt!
Het was trouwens één gerecht. Mie/noodles met kip, gebakken tomaatjes en slagroom erdoor. Dit dan allemaal bakken/koken.

Moeilijk dit! In de kelder ligt een zak drop open en voor m'n neus staat een vaas spekjes. De verleiding is heel groot nu! Haha
« Laatst bewerkt op: 14 november 2012, 20:18:17 door Jurkje »

Offline Robijn

• Ananas
« Reactie #2552 Gepost op: 14 november 2012, 20:25:08 »
Tjaplich: mooi lijstje, alleen een beetje veel ontbijtkoek. Het is niet zo heel gezond volgens mij, veel suikers etc.
Jurkje: lekker en gezond lijstje, alleen jammer van de tussendoortjes die je gemist hebt. Daardoor is het wat weinig.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 sneeën bruin brood met pindakaas (laat ontbeten)
T: veel groene thee
M: 2 sneeën frans notenbrood met appelstroop, cup a soup
T: mandarijntje
A: 2/3 pizza taco, met sla en knoflooksaus (niet zo heel gezond maar een vriendinnetje kwam langs en hadden al eerder afgesproken om pizza te bestellen)
T: mandarijntje

The best thing God has created, is a new day.

Offline Jurkje

• Watermeloen
  • Jurkje
« Reactie #2553 Gepost op: 15 november 2012, 18:35:18 »
Robijn: ik denk dat je je lunch ook vooruit hebt geschoven? Want dan vind ik het een mooi lijstje! Anders vond je ik je tweede tussendoortje wat weinig.
Bobby: ooh lekker, suikerbrood! Heb je vroeg avond gegeten? Ik mis namelijk een middagtussendoortje en je avondtussendoortje is weer best groot. En idd de smeerkaas erbij, dat is echt heel lekker :')

O: yoghurt met een banaan en muesli. Een glas melk.
T: appel, pakje evergreen
M: 2 vb kip en salade van gisteren, 1 vb smeerkaas, 1 vb speculoos
T: 2 rijstwafels met appelstroop, 5 dropjes
A: 3,5 pannenkoek met appelstroop of suiker
T: 1/3 mona bitterkoekjes en komkommer

B: 15 km fietsen

Alleen het einde is niet zo gezond meer, maar de rest gelukkig wel!

Offline Robijn

• Ananas
« Reactie #2554 Gepost op: 15 november 2012, 19:48:27 »
Jurkje; ja klopt. Mij. Lunch en avondeen zat een beetje dicht op elkaar, vandaar. Mmmmm door jou lijstje heb ik zin in pannenkoeken met schenkstroop! En het valt reuze mee dat je lijstje op het einde wat minder is, je hebt ook 15 km gefietst.

Mijn lijstje van vandaaag:
O: kommetje brinta pap, een smoothie met banaan, mango en appel.
T: plak ontbijtkoek, mandarijn
M: 2 bruine boterhammen met komijn kaas
T: paar spekjes
A: 3 stukjes pizza taco die van gister over was, kommetje alpro bosbessen yoghurt
T: handje roma tomaatjes

Offline Robijn

• Ananas
« Reactie #2555 Gepost op: 15 november 2012, 20:15:09 »
Is bloemen honing eigenlijk slecht? Ik doe dit namelijk bijna altijd in mijn groene thee..

Offline Flapke

• Watermeloen
« Reactie #2556 Gepost op: 15 november 2012, 20:27:56 »
Is bloemen honing eigenlijk slecht? Ik doe dit namelijk bijna altijd in mijn groene thee..

Nee, helemaal niet. Tuurlijk, het blijft voornamelijk suiker dus echt gezond is het niet. Maarrrrrrrr honing heeft veel voordelen ten opzichte van suiker : Het is natuurlijker(als in, niet zo enorm veel bewerkt), heeft mineralen en goede voedingsstoffen erin.. maar wel als vervánger van suiker, niet ernaast dus.  :) Daarnaast is het ontstekingsremmend, vandaar ook dat het zo goed is als je keelontsteking etc hebt, niet alleen omdat het zo lekker verzachtend is.  :)
Nope.

Offline Robijn

• Ananas
« Reactie #2557 Gepost op: 15 november 2012, 20:45:46 »

Nee, helemaal niet. Tuurlijk, het blijft voornamelijk suiker dus echt gezond is het niet. Maarrrrrrrr honing heeft veel voordelen ten opzichte van suiker : Het is natuurlijker(als in, niet zo enorm veel bewerkt), heeft mineralen en goede voedingsstoffen erin.. maar wel als vervánger van suiker, niet ernaast dus.  :) Daarnaast is het ontstekingsremmend, vandaar ook dat het zo goed is als je keelontsteking etc hebt, niet alleen omdat het zo lekker verzachtend is.  :)

Ahhh oke, dankjewel voor je reactie! Groene thee zonder honing is zo bitter. Oh en dat het ook ontstekingsremmend werkt en niet alleen verzachtend is, wist ik helemaal nog niet!

Offline Flapke

• Watermeloen
« Reactie #2558 Gepost op: 15 november 2012, 22:21:25 »

Ahhh oke, dankjewel voor je reactie! Groene thee zonder honing is zo bitter. Oh en dat het ook ontstekingsremmend werkt en niet alleen verzachtend is, wist ik helemaal nog niet!

Ik vond dit een leuke paper, misschien vind jij het ook wel leuk!
http://www.wondzorg.be/Teksten/HON_2000_Honing%20in%20de%20wondzorg.pdf
Nope.

Online Lagom

• Spruit
  • **
« Reactie #2559 Gepost op: 16 november 2012, 13:16:13 »

Het scheelt al heel veel in bitterheid als je groene thee niet met kokend water zet, maar het water even wat laat afkoelen! Het wordt aangeraden om ongeveer 80/85 graden aan te houden.. Ik laat het gewoon altijd even afkoelen en dan doe ik pas m'n theezakje erin, veel lekkerder!
Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Det löser sig, sĺ brukar allt bli
Det kommer fixa sig till slut

Offline Robijn

• Ananas
« Reactie #2560 Gepost op: 16 november 2012, 14:53:39 »

Het scheelt al heel veel in bitterheid als je groene thee niet met kokend water zet, maar het water even wat laat afkoelen! Het wordt aangeraden om ongeveer 80/85 graden aan te houden.. Ik laat het gewoon altijd even afkoelen en dan doe ik pas m'n theezakje erin, veel lekkerder!

Ja echt waar?! Dat heb ik nog nooit gehoord maar ga het meteen proberen!

Offline Jurkje

• Watermeloen
  • Jurkje
« Reactie #2561 Gepost op: 16 november 2012, 16:25:57 »
O: yoghurt met banaan en muesli. Een glas melk
T: appel, komkommer, 8 stukjes milka daim
M: 2 vb kipfilet, komkommer en tomaat. 1 vb smeerkaas
T: 7 stukjes milka daim, 2 rijstwafels met appelstroop, plakje ontbijtkoek
A: chili con carne
T: ?

B: 15 km fietsen, 20 min wandelen

Offline PYT

• Watermeloen
    • Blog
« Reactie #2562 Gepost op: 19 november 2012, 10:42:17 »
Hallo allemaal! Ik ben hier (bewust) een tijdje niet meer geweest. Ik merkte dat ik na meer dan een half jaar wat stilstond met afvallen, het lukte gewoon allemaal niet zo vlot ookal bleef ik gezond eten en genoeg sporten dus heb ik beslist om mij lichaam eventjes te laten 'rusten'. Ik heb dus een dikke maand, misschien zelfs langer ik weet niet juist, eigenlijk nog amper gesport (buiten wandelen) maar voor de rest nogwel gewoon gezond gegeten omdat dat voor mijn nu normaal is, ik heb niet meer zo die drang naar vet en zoet eten. Maar nu vind ik dat ik uitgerust ben en doe ik weer mee met het doel om die laatste kilo's er af te krijgen en hopelijk nog twee tegen de feestdagen (':

Hoe gaat het met jullie? Ik heb het eerlijk gezegd hier niet meer zo bijgehouden omdat ik het ook nogal druk had. Ik ben zelf dus nog ongeveer gelijk gebleven maar dat is logisch. Ik ga nu dat statistiekje zoeken want dat is al heel lang niet meer updatet?

Edit: dit is de laatste die ik gevonden heb, heel veel pagina's terug dus ik kan misschien eentje over het hoofd gezien hebben. Ik vond die getallenrijtjes naast elkaar altijd heel erg motiverend dus voila:

1. Lolitaaa, 1.71m        BG: 67,5        HG:66,3kg        SG:60-62kg
2. Jurkje,    1.72m       BG:72,5 kg      HG:72,3kg        SG:65kg
3. Blade      1.69m       BG:73 kg        HG:60,8 kg       SG:60 kg
4. Suff        1,72m       BG:82,3 kg      HG:79,6 kg      SG:68 kg
5. PYT        1.71 m      BG: 90,1 kg     HG: 75,8 kg     SG: 68-70 kg
6. Kryptonite 1.63 m.   BG: 66,6 kg.     HG: 62,9 kg.    SG: 57 kg
7. Robijn,    1,76 m      BG: 72,5 kg      HG: 68,2 kg     SG: 65 kg
« Laatst bewerkt op: 19 november 2012, 10:45:15 door PYT »
"Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever."

www.PYThings.be

Offline tjaplich

• Kiwi
« Reactie #2563 Gepost op: 19 november 2012, 18:57:38 »
Ik ben slecht bezig geweest de afgelopen dagen. Ben veel uit geweest en heb ongezond gegeten, vooral drank en veel chips, marsepein e.d. Probeer het nu weer een beetje op te pakken. Maar het is lastig hoor, heb heel snel van he nou heb ik het toch verpest, dus wat maakt het ook allemaal uit. 

O: 1 krentenbol, 1 volkorenknäckebrod met 15+ smeerkaas
T: 1 snee donkervolkorenbrood met kipsatésalade 
M: 2 sneetjes donkervolkorenbrood met 30+ belegen kaas
T: witte bueno
A: 2 sneetjes bruinbrood met 30+ belegen kaas; 2 sneetjes donkervolkorenbrood met kipsatésalade; 1 schaal halfvolle melk met bambix; 1 grote eierkoek
T: 2 sneetjes donkervolkorenbrood en 1 volkorenknäckebröd met kipsatesalade; 1 beker halfvolle melk met bambix

Ik had honger toen ik thuis kwam deze avond, maar had geen boodschappen gedaan en had geen zin om zo laat nog te koken (had tot 18.15 uur college), dus deze avond geen warm eten voor mij!

Jurkje: wel veel milka daim, maar verder ziet het er mooi uit!
PYT: ga je weer hier meedoen met lijstjes posten?

Edit: nou, wel weer genoeg als avondtussendoortje hoor, vind het zo moeilijk om het weer goed op te pakken! Nouja, gelukkig was het dit keer geen zoetigheid. 
« Laatst bewerkt op: 19 november 2012, 21:03:05 door tjaplich »

Offline PYT

• Watermeloen
    • Blog
« Reactie #2564 Gepost op: 19 november 2012, 19:25:43 »
tjaplich, je moet juist niet denken van verpest want hoe niet geloofwaardig het ook klinkt: een keertje is niet zo slecht, het kan zelfs goed zijn om je lichaam eens even extra te laten werken. Dit is alvast een prima lijstje, alleen jammer dat je geen fruit en groenten hebt en inderdaad ook geen warme maaltijd, maar kwa kcal is het goed. En ik ga weer lijstjes posten ja! Hier alvast het eerste (':

O/M: (laat op en ik moest smiddags op school zijn) twee croques van elks twee versgemaakte volkoren boterhammen, een schijfje jonge kaas en een sneetje filet d'Anvers + een mandarijn
T: blended juice van de Starbucks: Raspberry Blackcurrant
A: een kipschnitzel, veel gestoofde worteltjes en een aardappel
T: twee mandarijnen + chocoladewafel + groene thee

Beweging: 40min wandelen + 1u Wii Zumba
« Laatst bewerkt op: 19 november 2012, 23:17:54 door PYT »
"Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever."

www.PYThings.be