<<<<< Bezoek eens onze Facebook en Twitter pagina!

Auteur Topic: te weinig studiepunten  (gelezen 1383 keer)

Offline NEWYORK

• Aardbei
te weinig studiepunten
« Gepost op: 11 juni 2012, 20:55:21 »
Ik heb net een opdracht terug gekregen voor 5 studiepunten die ik niet gehaald heb, waardoor ik vanaf nu echt alles nog zou moeten halen om aan mijn punten te komen. Het ging om een groepsopdracht die ik deed met 2 jongens die niks uitvoerden, ze hadden hun gedeelte niet op het afgesproken tijdstip af en vonden alles best. Ik heb toen met mijn docent overlegd dat ik het beter alleen kon doen, nouja de eerste kans niet gehaald en toen heb ik overlegd dat ik het in gedeeltes naar mijn docent mocht mailen zodat zij tips kon geven, dit heeft ze dus gedaan ze reageerde heel positief op mijn opdracht en nu heb ik het voor de 2e kans opgestuurd en heeft ze weer bijna alles onvoldoende gegeven. Ik vind het zo vervelend hoe dit nu gegaan is want deze 5 punten gaan nu aan mij voorbij door zo'n vervelend voorval. Alle punten halen die vanaf nu nog komen dat zie ik echt niet zitten, door deze opdracht ben ik mijn motivatie kwijt en ik kan het gewoon echt niet meer.

Ik heb ook geen idee wat voor studie ik anders zou willen doen, het lijkt wel of ik nergens goed in ben en niets leuk vind. Iemand tips om er achter te komen wat echt bij mij zou passen en wat ik ook aan zou kunnen?

En weet iemand of ik eventueel bij de examencommisie nog iets zou kunnen regelen over dit voorval, of heb ik gewoon pech?

Offline bananaomi

• Kokosnoot
  • Geslacht: Vrouw
Re:te weinig studiepunten
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2012, 20:58:07 »
Zou je niet nog een keer met die lerares kunnen praten?
Waarom vandaag iets doen wat morgen ook kan.

Offline NEWYORK

• Aardbei
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2012, 21:01:34 »
Ik heb voor de 2e kans al een hele tijd met haar gepraat en ze stelde voor dat ik het in gedeeltes zou sturen, dit heb ik gedaan en ze gaf mij de indruk dat ik op de goede weg was. Nouja niet dus. En deze opdracht kan verder niets meer aan gedaan omdat ik al 2 kansen gehad heb krijg ik volgend jaar pas weer een kans.

Als ik nog wel doorga ga ik het ook echt niet halen denk ik, ik ben gewoon echt helemaal gesloopt en ik ben dan vanaf nu t/m 16 juli echt super druk. Ik weet het echt niet meer en ik kan ook echt geen andere opleiding vinden.

Offline kousshaa

• Kokosnoot
  • 'There is no such thing as bad publicity'
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2012, 21:02:08 »
Ga ervoor joh! Ik moet ook alle punten halen, wil ik overgaan. Maar dat is ook wel meer door m'n eigen luie domme ass, maar goed. Ik ben nu meer gemotiveerd dan ever.

Offline Sowieso

• Watermeloen
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2012, 21:02:54 »
Mag ik vragen welke school je zit? En wat is de norm die je moet halen om over te gaan en hoeveel heb je?
Ik heb zelf ook meegemaakt: Negatief BSA dus moest van school af. Ik kon ook niks anders bedenken dan Rechten, wat ik nu doe. Dus, opnieuw rechten gaan doen in een andere stad. En dat gaat me super af. Kan me P zelfs halen. (en ga hem halen.)

Wat ik hiermee wil zeggen: Probeer even alles objectief te bekijken. Vind je de opleiding zelf leuk? En heb je er alles aan gedaan? Of kon je meer eraan doen? Ik denk namelijk, eigen beweegredenen, dat als je lager dan de norm overgaat je het 2de jaar heel moeilijk krijg. ALs je namelijk 35 hebt en je had 40 nodig. Heb je bijna de helft erbij. Ga je dat redden?

En examencommisie moet je vaak een brief schrijven en alles uitleggen. Hier heb je ook een hoorzitting, waar ze je horen. EN dan hoor je dat pas in de vakantie.

Sowieso, je moet je niet dom voelen omdat je die norm niet hebt gehaald. Vaak spelen er externe factoren mee. En kijk eens naar een andere school, zelfde opleiding.

Hoop voor je dat het goed komt. En inderdaad. Eerst met docent praten.

Offline NEWYORK

• Aardbei
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2012, 21:19:57 »
Ralph: Ik zit op Saxion, op dit moment heb ik 27 punten, mis ik 11 punten en de rest is dus allemaal nog te halen. Er zitten nog een aantal zware praktijktoetsen waarvan ik niet verwacht van mezelf ze allemaal voldoende te kunnen halen. Ik vind de opleiding opzich wel leuk maar op een of andere manier bevalt de sfeer op de opleiding me ook niet echt. Ik begin me steeds meer af te vragen of dit wel een opleiding voor mij is, aangezien de fysiotherapiedocenten echt totaal andere types zijn dan ik. Maar de stof vind ik eigenlijk wel interessant  Op dit moment zegt mijn gevoel stoppen en opzoek gaan naar een andere opleiding alleen heb ik geen idee welke opleiding, muziektherapie lijkt mij bijvoorbeeld een erg leuke opleiding maar ik denk niet dat mijn muzikaal niveau daar goed genoeg voor is. Verder kan ik zo niet echt een opleiding bedenken wat me echt leuk lijkt. Ook vind ik het vervelend dat het al juni is en ik dan weinig kans heb om een meeloopdag, loting, toelating te doen. Ik ben zo bang weer een verkeerde keuze te maken

Offline Sowieso

• Watermeloen
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2012, 21:28:14 »
Mag ik eerlijk zijn? Als je nu, in het laatste blok op 27punten zit zou ik niet eens naar de examencommissie gaan. Ga keihard blokken voor alles nu.

En als ik het zo lees zou ik je gevoel achter na gaan en ook echt aan raden om eens bij dezelfde opleiding op een andere school te kijken. Je zegt zelf al dat de sfeer en de docenten jou niet aanspreken en uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet overal het zelfde is, type docent dan.

Mocht je besluiten om ergens anders zelfde opleiding te doen, kan je nog vrijstellingen krijgen waarschijnlijk.

Offline NEWYORK

• Aardbei
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2012, 21:47:57 »
Het is niet dat ik zelf kan indelen wanneer ik studiepunten haal ofzo, maar dit is zo gepland er komt nog een prakijktoets voor 10 studiepunten, stage en ontwikkelassesment voor ook beide 3 punten en dan nog een aantal tentamens.

Ik weet het gewoon echt even niet meer, ik weet niet of ik de opleiding nou wel echt leuk vind, laatst moest ik ook een groepsles geven en ik zag daar zo ontzettend tegenop maar ik vind de stof dan wel weer interessant. Welke andere opleiding ik echt leuk vind weet ik ook echt niet.

Offline Mando

• Watermeloen
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2012, 22:05:42 »
Je zit nou even in een dip. Kan je niet even een weekendje weg voor ruimte in je hoofd te krijgen?
Als je je hart niet wil delen, zal ik hem wel van je moeten stelen.