Nieuwe forum versie met een ander design, wat vinden jullie ervan?

Auteur Topic: DUO  (gelezen 1252 keer)

Offline Damn

• Kokosnoot
  • Geslacht: Vrouw
DUO
« Gepost op: 11 september 2012, 17:11:13 »
Sinds juli ben ik uitwonend en heb ik een leuke kamer in Groningen. Omdat ik pas op 4 juli het contract kon tekenen, kon ik niet op tijd studiefinanciering aanvragen voor de maand juli. Ik heb toen ruim op tijd een wijzigingsformulier gestuurd en daarin stond dat ik uitwonend werd en een lening+collegegeldkrediet wilde ontvangen.

In augustus had ik de fijne verrassing dat er weer alleen thuiswonende beurs was gestort. Ik ben toen naar DUO geweest en toen bleek dat mijn wijzigingsformulier gewoon niet was verwerkt en op een stapel van buitenlandse studenten was beland. Ok, dit kan gebeuren, maar voor mij is dat uiterst vervelend, omdat ik gewoon huur/eten/borg moest betalen. Ik heb toen een spoedbetaling aangevraagd en dan zou het geld van juli, augustus en september gisteren/vandaag op mijn rekening staan.

Dit leek al niet heel erg spoed (ik bedoel, twee weken is niet bepaald spoed), maar goed, mijn ouders hebben toen mij geholpen de borg te betalen (anders had ik mijn kamer op moeten zeggen) en ik heb keurig gewacht tot ik het geld zou krijgen.

Echter, ik keek vandaag op mijn rekening en er was nog steeds niets gestort. Ik heb bijzonder weinig geld meer, dus ik voelde op n of andere manier toch wel nattigheid. Ik ben op mijn fiets naar DUO gegaan en daar bleek dat er helemaal geen spoedbetaling voor mij is aangevraagd. Ik krijg dus pas de 24ste (de gewone betalingsdatum) al dat geld. Ik kreeg als optie dat ik maar naar de bank moest gaan (briljant).

Ik heb staan janken aan de balie. Ik heb geen geld om te eten en ik moest al bij mijn ouders lenen voor de borg. Nu heeft mijn moeder gezegd dat ik deze maand wel geld van haar kan lenen om te eten, tot ik mijn loon volgende week maandag krijg. Het is dus in principe wel opgelost, maar ik zit nog steeds met het feit dat DUO mij al twee maanden van het kastje naar de muur stuurt en ik ben daar best over.

Ik zit nu te twijfelen of ik naar de ombudsman zal gaan. Het lijkt me namelijk dat je niet zo met mensen om kan gaan. En waarschijnlijk kunnen ze helemaal niets doen voor mij, maar het voelt toch ergens goed om een klacht neer te leggen over het feit dat ik zo belachelijk veel geld van DUO krijg en ze me gewoon niks betalen elke keer.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moet het toch eens van mij af typen. En uiteraard wil ik graag weten of het een goed idee is om hiermee naar de ombudsman te gaan.

Offline Lovely

• Watermeloen
Re:DUO
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2012, 17:23:04 »
Tja DUO heeft ze af en toe niet allemaal op een rijtje. Ik denk dat een ombudsman je niet kan helpen. Het levert je waarschijnlijk alleen maar meer kopzorgen op. Ik zou in jouw geval het achter me laten: het geld komt en tot dan helpt je moeder je. Prima toch?
Wel vervelend hoe het is gelopen uiteraard.

Offline Charlie Brown

• Ananas
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2012, 18:01:00 »
Ik heb ongeveer hetzelfde en ik word er helemaal gek van.

Offline Lolitaaa

• Watermeloen
  • Just do it
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2012, 18:04:08 »
Als je geld moet betalen zijn ze er allemaal snel bij, maar als je geld krijgt..

Online Bosvruchtje

• Watermeloen
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2012, 19:44:51 »
Wel heel fijn dat je moeder je kan helpen!

Maar ik zou het idd maar afwachten.. Wel echt super kut voor je meid. Woon jij trouwens nou op uilenstede?
A boy looks at a girl, and a girl looks like a pony

Offline Damn

• Kokosnoot
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2012, 19:47:50 »
Wel heel fijn dat je moeder je kan helpen!

Maar ik zou het idd maar afwachten.. Wel echt super kut voor je meid. Woon jij trouwens nou op uilenstede?

Nee, Liar woont op Uilenstede. Ik woon op kamers in Groningen.

Ik heb trouwens een klacht ingediend bij DUO. Ik wacht even af hoe dit wordt afgehandeld.

Offline Pump

• Watermeloen
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2012, 20:27:25 »
DUO is kut, echt kut. Mijn brief voor aanvraag (In Mei ongeveer verstuurd) was volgens hun nooit aangekomen. Ik had recht op stufi vanaf Juni, uiteindelijk pas in September gekregen. En omdat ik niet kon bewijzen dat ik een brief had gestuurd, had ik ook geen recht meer op extra geld van Juni tm Augustus.

Anyway, ik zou dus inderdaad een klacht indienen. Baad het niet, dan schaad het ook niet.

Offline Flapke

• Watermeloen
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2012, 20:44:15 »
Ik heb er gelukkig nog nooit problemen mee gehad, maar hoor inderdaad vaak van dit soort gruwelverhalen. Niet leuk, want ze doen net of het jouw probleem is terwijl zij het toch lekker hebben verkloot en jij her en der geld moet gaan lenen. Ik vind het echt belachelijk.
Nope.

Offline Lovely

• Watermeloen
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2012, 00:23:48 »
Van de andere kant is duo wel leuk. Ze moesten mij stufi van 2jaar kwijtschelden omdat ik nieuwe beurs kreeg.. maar ze verwijderde perongeluk ook mijn lening van 1000 euro